Skrivet av: Michaela | 27 mars, 2011

oh, more sandflies….

jaha, dessa jäkliga förvuxna knott fortsätter att göra mitt (eller iaf delar av) liv till ett helvete… främst för mina fötter… USCH!! de som myggbett… fast svullnar upp och kliar så fruktansvärt mycke att jag nog aldig varit med om något liknande… har ca 15 sådana bett på vardera fot, ett brevid ett ”gammalt” ärr från ett tidigare på handen, några i knävecken, ett på handleden osv..

fast… de var de värt! har fått bada… i underbart havsvatten, efter en två timmars promenad genom NZs minsta nationalpark! och på hostellet vi bodde fick man chokladkaka med glass till efterrätt, och så fick vi åka båt.. en helt underbar helg på sydön med andra ord (sen att kajaken blev inställt pga regn/blåst, vi fick gå från tågstationen till vårat hostel och sen nämnda insekter är saker jag är villig att förtränga… ska bara sluta klia först 😉 )

så, var ju på konsert i torsdags! på ett nytt ställe, Bodega, där de spelas live mest hela tiden.  The Eternal (AUS) var huvudattraktion, med tre förband… min tajming var perfekt, kom in precis innan  sista förbandet skulle börja! och super var de 🙂 de hette tydligen Heathen Eyes (NZ), och spelade riktig bra rock, typ i stil med The Butterfly Effekt och Three Days Grace. både jag och Mizzen var riktigt nöjda. sen var de The Eternals tur, och sjukt bra de med! dock bestod publiken av tidigare band och Jag o Mizzen… Rockspelningar i Welly verkar inte vara så poppis..

i höglurarna: Disturbed – Haunted


Lämna en kommentar

Kategorier